joi, 8 noiembrie 2012

Tort pentru Amilian ( Tort cu crema de lamaie)

...un tort pe care l-am pregatit pentru un baietel tare dragalas...









Blatul:
7 oua, 7 lg zahar, 7 lg faina, 1 praf de copt
Am separat ouale. Albusurile le-am mixat spuma tare impreuna cu zaharul . Am adaugat galbenusurile in spuma de albusuri si am amestecat usor.
Faina am amestecat-o separat cu praful de copt iar apoi am incorporat-o in compozitia cu oua.
Am turnat compozitia intr-o forma de copt unsa cu ulei si tapetata cu faina si am dat-o la copt in cuptorul preincalzit.
Blatul copt l-am lasat la racit iar apoi l-am taiat in 3 felii egale.



Siropul: 5 lg zahar l-am caramelizat , am adaugat un pahar de apa si am lasat la fiert pana s-a topit tot zaharul. Am lasat siropul la racit iar apoi am adaugat o esenta de vanilie.

Crema: 500 ml lapte, un plic budinca de vanilie, 2 lg cu varf de faina, 250 gr unt, 150 gr zahar pudra, sucul de la o lamaie mai mare, 3 lg zahar tos.
Faina o amestecam cu praful de budinca si 3 lg zahar tos. Adaugam 100 ml lapte si amestecam bine.
Restul de lapte il punem la fiert si cand incepe sa fiarba il tragem de pe foc, adaugam amestecul de lapte, faina , budinca si amestecam bine ca sa nu se faca cocoloase. Punem iar la foc si fierbem pana se ingroasa bine crema. O lasam apoi la racit si cand e rece adaugam zeama de la o lamaie.
Intre timp spumam untul cu zaharul pudra.
 Adaugam in untul spumat treptat tot  cate o lingura din crema fiarta racita pana o incorporam pe toata.
 Insiropam bine feliile de blat si le umplem cu crema. Dam tortul la rece cateva ore.
Dupa acest timp se poate scoate si orna dupa preferinta.
Eu am ales sa il imbrac in pasta de zahar asa ca in prima faza am imbracat tortul intr-un strat subtire de unt , l-am dat iar la rece pana s-a intarit untul iar apoi l-am imbracat in pasta de zahar.
L-am decorat cu animalute pe care le-am confectionat tot din pasta de zahar.




Un comentariu: