sâmbătă, 11 ianuarie 2014

Mixuri de condimente

   Nu stiu voi ce faceti dar eu nu imi mai cumpar de foarte multa vreme amestecuri de condimente din comert pentru ca sunt pline de E-uri si nici nu sunt toate pe placul meu. Prefer sa imi cumpar tot felul de verdeturi si sa le combin dupa cum ne place noua.
   Aveam o perioada in care de fiecare data cand trebuia sa condimentez ceva imi amestecam atunci pe loc cateva condimente insa s-a intamplat nu o data ca ba sa nu imi ajunga ba sa fi pregatit prea mult amestec asa ca de o perioada incoace imi pregatesc mixuri de condimente pe care le pastrez in borcanase bine inchise iar atunci cand am nevoie de ele le am la indemana.



Sa va povestesc mai intai despre mixul pe care il folosesc cel mai des, cel pentru carne de pui si porc.  Este foarte bun pentru gratare, fripturi la cuptor si uneori mai scap putin si in cate o tocanita.



Contine cam asa ceva:

8-9 lgt sare de mare
3 lgt piper alb
1 lgt piper negru
2 lgt usturoi granulat
3 lgt ceapa granulata
4 lgt boia dulce
1-2 lgt chilli
3 lgt cimbru
2 lgt oregano
1 lgt busuioc

Le punem pe toate intr-un bol mai adanc si le amestecam . Pastram amestecul intr-un borcan bine inchis.

Un alt amestec de condimente pentru carne de pui pe care il folosesc este un mix in genul celor de la KFC. Este foarte bun pentru nudges, aripioare picante sau alte preparate gen fast food.



1 lg rozmarin
1 lg oregano
1 lg salvie uscata
1 lgt pudra de ghimbir
1 lgt maghiran
1 lingurita si jumatate de cimbru
1 lgt si jumatate de zahar brun
1 lgt piper
1 lgt patrunjel
1 lgt boia iute
2 lg usturoi granulat
2 lg ceapa granulata
3 lg concentrat supa de pui era in reteta dar eu am pus 3 lg legume dezhidratate

Am amestecat toate condimenteel, le-am rasnit iar apoi le-am pus intr-un borcan

Un alt mix de condimente este Bokharat - un mix de condimente arabesti pe care il folosesc in special la shaorma.



2 lg piper negru macinat
2 lg boia dulce
2 lg pudra de chimen
1 lg pudra coreandru
1 lgt nucsoara
1 lgt cuisoare pudra
1 lgt scortisoara
1/2 lgt cardamom macinat

Le amestecam pe toate si gata iar apoi le pastram intr-un borcan bine inchis.

Mai am apoi un amestec de condimente pe care il folosesc pentru preparatele din peste 




1 lg rozmarin
1 lg busuioc
1 lg patrunjel
2 lg sare de mare
2 lgt piper negru
2 lgt salvie
2 lgt cimbru
2 lgt maghiran
1 lgt oregano
1 lgt radacina telina dezhidratata
1 lgt usturoi pudra


Le-am amestecat pe toate, le-am rasnit si le-am pus intr-un borcan.

Mai am apoi si mixul meu de legume dezhidratate , pe care l-am cumparat gata preparat de la plafar si pe care il folosesc in loc de vegeta la ciorbe si tocanite.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu